Läxa!

Äntligen är jag klar med min hemuppgift från utbildningen.
Det ska vara inskickad imorgon och jag som vanligt är ute i sista sekund =)
Nu är det klart iallafall och jag förstår inte hur jag orkar skriva en rad till..
Men jag är väl inne i det nu så lika bra att passa på , va ju ett tag sen jag skrev =)

I lördags hade jag och Fredrik barnvakt , Lisen va här med barnen och jag och Fredrik va hos
Josefina och grillade , Håkan kråkan va oxå med. Vi hade jättetrevligt , åt och drack gott.
Gick ut vid tolv tiden ner till M&G , men kl kvart över ett va jag så fruktansvärt trött så vi gick hem till min mamma
och sov där efter att vi tagit ett skönt bubbelbad , fick sova ut på söndagen , sååååå sköööönnntttt!
Stackars Fredrik som vanligt när han får sova , kan inte sova =( så han va uppe halv nio.
Igår va en väldigt seg och trött dag och kväll , tror vi gick och la oss kl nio. =S
Det hade iallafall gått jättebra för Lisen att vara ensam med barnen , Dom hade varit så snälla och lugna.
vakna tidigt dock 04.40 fick jag ett sms från lisen där de stod "Nu är Melvin vaken o pigg och vi sitter och äter frukost"
hihi. Skönt o veta att dom accepterar någon annan än mamma o pappa hela tiden. =) Melvin har ju varit svår
men nu verkar det vända.

Idag har jag varit med barnen på BVC , Julia gjorde sin 4 års kontroll som bestod av Hörseltest , syntest , rita en gubbe,
gå balansgång , hoppa på ett ben , trä pärlor på ett snöre , vikt och längd. Hon va SÅ duktig och klarade allt jättebra!
Hon fick titta på bilder oxå och istället för att som dom flesta barn säga bil,båt,häst o.s.v så ville Julia förklara massa saker.
Bil , Min fredrik har en blå bil , en ny som han har på jobbet m.m Häst , jag har ridit på en häst och det heter Bless och
är JÄTTEstor.. =D Min fina prinsessa. Hon fick mycket beröm av barnmorskan =) *Stolt*
Melvin fick vägas och mätas , han va inte alls glad , för han låg och sov när vi kom och han gillar inte att bli väckt =S
Men han växer så bra! =) mammas stora kille!

Melvin har varit lite snorig och barnmorskan trodde det hade med tänderna och göra , han har ju faktiskt
redan fått 6 tänder (vilken hon var imponerad av =) ) Och nu har han feber och är jätte täppt o inte pigg alls,
.Han har precis somnat och hoppas han kan sova inatt! Och hoppas han är bättre imorgon.

Fredrik åkte iväg till Arninge nyss och köper nappar , Melvin har 1 napp av 10 nappar som han vill ha ,
den har en förmåga att försvinna si så där 15 gånger per dag och vi blir tokiga av allt letande efter den där nappen.
Så nu köper vi några likadana istället , så man har en ny att plocka fram. Naturligtvis ska det vara en
"Rock star baby" napp också som kostar 69:- styck och inte en sån där man kan köpa 3 för 49:- typ.
MEN han är värd det bästa , mesta , dyraste.. hihi.. vad gör man inte för sina barn? =D

Efter att vi varit på BVC så åkte vi hem till mamma (Världens bästa mamma som åkte ifrån småland imorse och
va framme kl halv tre , hämtade upp mig och barnen och åkte med oss till bvc för att jag fått så svårt att gå ut senaste tiden) Hon va alltså på väg hit , haha , hon åkte inte ifrån småland , körde oss och åkte tillbaks.. haha.. =) Men hon
stannade inte på vägen o.s.v bara för att hon skulle hinna. Hon ÄR bäst! Ja efter.. då åkte vi till mamma och åt glass och
julia studsade på studsmattan sen körde mamma hem mig och Melvin och Julia stannade kvar och åt middag.
Fredrik hämtade henne vid halv sju och nu ligger hon och sover. Hon gick frivilligt o la sig och slockna
på en sekund , har varit mycke idag =)

Nej nu börjar jag få kramp i fingrarna. =/
Hörs imorgon! =)

NATTI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0