Hör och Häpna

Upp 05.15
Som vanligt pigg som en lärka , strålande humör , solen skiner (på väg upp iallafall)
Nä men alltså allvarligt!!!! Varför vill Melvin inte sova?
Det är INTE med vilja jag går upp den tiden.. hihi..
Har provat allt va vi kan komma på , gröt eller mat innan han får nattvälling , så att han ska hålla
sig riktigt mätt. men icke då. Spelar ingen roll vilken tid han somnar heller utan 05.15 ska han upp.
Någon som har nå tips?

Har iallafall precis ätit frukost efter att Melvin fått sin , idag åt han en stor tallrik gröt och så lite
Banan & mango puré efter. =P Jag gjorde en söndagsfrukost , inte allt för avanserad , bröd , smör ost
, in i micron. så gott! Men desto minde nyttig. Vem bryr sig om sånt? inte jag....

Jag har funderat över de här med hur jag ska utveckla bloggen.
Har ju sett att "dagens outfit" är rätt stor , men jag menar , hur skulle de se ut?
"Dagens outfit , en sliten mammatunika ( fyndhörnan ellos) , jeansen under ÄR faktiskt rätt snygga
men eftersom dom inte gör sig rätt för min kropp (eller va de tvärt om) så väljer jag att hänga den här
gamla tunikan över som jag fortfarande ser gravid ut i, men jag har liksom slutat bry mig!
Sista plagget , gymnastikskor?  de ska vara JÄTTEHÖGA klackar nu Sara , För det första får jag
väldigt ont i fötterna , för o inte tala om benen. Jag vankar runt som om jag gick på styltor.
Men visst , de gör sig fint på bild! nej tack.
ja ni ser , jag får hitta på något annat , dagens middag? nej va tråkigt! kom gärna med förslag! =)

Håkan och Josefina kom hit med pizza igår , de va precis vad jag behövde, mmm!
Vi satt som tre pösmunkar i soffan o kolla "torsk på tallin" haha , den ena sjukare än den andra.
Vid tre tiden gick jag o Melvin och la oss en stund tills vi vaknade kvart i 5. shit , jag skulle få familjen över
på middag kl 5. =D ringde och sköt upp de en halv timme. Det blev tacos. oxå gott! =)
Sen stannadeLisen här och jag färgade hennes hår. Blev jättefint!
Vi hade en lugn kväll framför tv:n och käka popcorn.
Rökte aldedes för mycke och pratade om allt mellan himmel och jord.

Gick och la mig vid elva men kl halv tre fick jag gå ut på balkongen o kasta ner nyckel till Fredrik
som kom hem lagom rund under fötterna. Lycklig som ett barn på julafton såg han att det fanns pizza
kvar i kylen. Han hade alltså tappat bort sin nyckel. Men den ligger antagligen i en lagkamrats bil.
Hoppas den är där. Jag la mig fort igen för jag va bra slut.
Och så nu. Upp igen. Tänker väl låta Fredrik sova ut. Jag känner mig snäll idag =)
Lisen vaknar väl förhoppningsvis snart så man får lite sällskap. Melvin är ju vaken förstås men han
säger inte allt för många ord.

Melvin har börjat o ställa sig upp , sträcka upp armarna i luften o kasta sig emot en o slåss. =S
Då kom håkan på den smarta idén igår att han borde ha en stor nalle eller nå sånt som han kan brottas med.
Då tog jag ut en sån där stor "sittpuff" som liknar en björn ifrån Julis rum och Melvin skratta så han grät nästan
när jag började slå på den. så härligt skratt! Sånt där som smittar av sig liksom.
När jag skulle springa efter kameran så jag kunde filma så ramlade Melvin in i bordskanten =(
Fick sig en liten bula , men vart snabbt glad igen och nu sitter han här o slår på björnen. =D

Nu ska Melvin bada , men först blir det nog en kaffe för mig.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0