Wax on.... Wax off

Godkväll bloggen!

Hade en jättetrevlig kväll ute på landet , mycke prat , god mat, lugn och ro och lite dagens =)
Gick och la mig ganska tidigt , vid tio ca och somnade fort.
Sov till kl elva.. aaaaaahhhh... skönt!
En hel natts sömn , upp och göra mig i ordning , äta frukost , dricka kaffe.. allt i mig egen takt. Underbart!
Ringde till Fredrik som ringt mig tidigare på morgonen , han sa att han och Melvin skulle komma ut.
1½ timme ca senare va dom ute. Fredrik bytte däck på våran bil igår och jag och pappa pratade om att våran
bil faktiskt skulle kunna vara väldigt fin om man bara fixade lite saker.
Jag bestämde mig för att tvätta bilen.
När jag va klar med de va jag inte nöjd så pappa "skulle prova en sak bara" och sen stod han helt plötsligt
och polerade hela bilen =D med poleringsmaskin och allt.
Jag satte igång o slänga skräp , damsuga och skrubba alla mattor , tvätta invändigt , putsa alla rutor.
Och så gjorde pappa någon sista grej med någon svart färg på alla gummilister.
Och helt plötsligt såg bilen som ny ut , och lukta rent och fräscht!
Daniel va faktiskt oxå med och hjälpte till , Lisen tog hand om Melvin och vi gjorde allt detta medans Fredrik låg
och sov , han hade varit vaken med Melvin sen 4 på morgonen.
han blev glad när han såg vad vi gjort med bilen iallafall =)
Melvin fick leka med badbaljan utomhus och blötte ner hela sig själv med en vattenkanna han fick för sig att
han skulle dricka ur. Och när jag tagit av honom alla kläder så gör han samma sak igen.
vattnet va verkligen iskallt men de berörde minsann inte honom utan de va av med blöjan och
samma sak igen =)

Vi stannade kvar på middag och idag vart de stek med potatis. Gott!
Strax efter middag åkte vi hem , Lisen följde med och vi släppte av henne hemma men efter 5
minuter fick jag ett sms att Daniel gett henne fel nyckel , de är så skrattretande typiskt Daniel. haha.. =)
Så Fredrik fick hämta upp henne och resväskan igen och så va dom nere och handlade lite chips och ostbågar så
jag och Lisen har suttit och spelat chicago hela kvällen här och ätit onyttigt =)
Fredrik sitter och tittar på en film på 4.an
Jag har precis tvättat bort en ansiktsmask och gjort hela mitt 3 stegsprogram för ansiktet.

Snart är det dags o gå och lägga sig.
Melvin somnade på vägen hem i bilen och har sovit sen dess.
Forthoppningsvis sover han hela natten nu.

En nattcigg med Lisen , sen sova.
Hörs imorgon!

5 dagar kvar! =D

Natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0