kalla tisdag

gick upp kl halv åtta idag o väckte julia , frukost , borsta tänderna o håret , på med kläder
och när jag skulle väcka fredrik för att göra iordning melvin så vi kunde gå till dagis med julia så vägrade dom gå upp
båda två så dom fick ligga kvar. Jag o julia gick hemifrån vid halv nio , så fruktansvärt kallt! jag tror helt allvarligt att mina tår va nära på o frysa till is. Men fredrik ringde när jag stod inne på ica så dom kom o hämtade mig så jag slapp gå hem oxå.

Fredrik har fått nytt jobb idag.
Som ställningsmontör igen. Får börja med helt ok lön som höjs så fort han visat vad han går för. vilket de antagligen görs ganska snart för han är jätte duktig =) och så får han gå som förman oxå =)
Vi firade med äppelpaj o marsansås =D
Så imorgon ska han upp fem ca o va inne i stan kl sex imorgon bitti , han som är van o sova till åtta - nio nu förtiden =)

När vi hämtat julia kl två va jag tvungen o lägga mig en timme , fick så fruktansvärt ont i magen , vilket jag tyvär får ganska ofta sen jag satte in en hormonspiral för en månad sen ca , men de ska nog gå över snart.

Fredrik lagade mat idag , fläskfilé med bbq pommes o bea. mmmm =P

julia verkar inte helt ok idag. =(
jätte grinig o trött , fick hålla henne vaken till kl sju då somnade hon direkt.
kan iofs bara vara väldigt trött , får se imorgon.
Melvin har precis fått sin sista pencilinkur , skönt , att det är klart alltså för han har faktiskt varit jätte duktig , inte alls svårt o ge honom medicin. annat med julia , hon spottar o skriker o vill inte alls ha. 

Nu åkte fredrik till bandyträningen , julia sover som sagt och melvin står här bredvid mig i sin gåstol o försöker nå chokladkakan på bordet =)

När jag o julia va på väg till dagis idag så prövade vi oss på lite ordlekar för att slippa tänka på kylan. Tänkte testa o se om hon förstod de där med att sätta ihop dubbelord. tex segel och båt som blir segel båt o.s.v och jag försökte med alla ord jag kunde komma på men hon greppade inte riktigt , så jag förklarade mycket grundligt hur de gick till o så va hon tyst ett tag så sa hon - "mamma , vad blir de om man säger annanas?" ja de blir väl annanas svarade jag. "nej mamma det blir anna och.......... nas! haha. så söt.. hon förstod iallafall att man delade på ordet =)

Har en rolig historia om det där , när mina småsyskon va på 4 års kontroll på bvc så gjorde dom precis den där grejen o barnmorskan frågade lisen vadde blir om man sätter ihop glas och ögon.. hon funderade länge o så såg hon helt förskräckt ut o svarade " de blir blod" hahaha... stackars barn. va de måste gått runt i hennes huvud. hur någon stoppar glas i ögonen. inte lätt!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan med melvin o se om han vill sova.
för de vill jag =)

skrivs imorgon! =) natti

Kommentarer
Postat av: Lena Gson

Hej gullis!! Så det här är din blogg. Kul! Det är nästan som en offentlig dagbok. Roligt att Fredrik fått jobb. Kanske inte lika roligt med de tidiga morgnarna men som tur är går vi ju mot ljusare tider. :-)

Själv ska jag till Vallis imorgon (onsdag). Kom gärna förbi.

Nu när jag har hittat hit så kommer du att höra av mig oftare. Nu önskar jag dig en god natt med sköna drömmar. Kram de små från mig och säg grattis till fredrik. Kram!

2009-02-03 @ 21:53:25
Postat av: Sara

kul! kommer förbi med barnen efter kl två när jag hämtat julia på dagis! nattinatt.. kram!

2009-02-03 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0