Fullspäckad måndag

Vaknar 05.45 , Melvin är HUR pigg som helst , o ska inte sova. =)
Upp o äta lite frukost o dricka kaffe , plocka ur o i diskmaskinen , Julia vaknar kl 07.10 och vill lägga sig i soffan och morgonmysa o titta på barnprogram.
Fredrik går upp vid nio.
Jag sätter igång o städa lite och tvättar golven , micke kommer kl tio o dricker en kaffe med oss och sen åker han o Fredrik o tränar o jag och barnen leker o stojjar några timmar , Fredrik är hemma vid halv ett och hoppar in i duschen.
Sen på med ytterkläder för o gå ner till BVC , Melvin växer fortfarande för fullt och allting är bra.
Grepp , syn , ryggrad , ben, armar o allt va de är =D
Julia får leka lite i lekrummet där innan vi går vidare till gymmet för o hämta mitt armband man behöver för o komma in o träna. Jag fick billigare månadskostnad föresten 195 kr istället för 480 kr .. INTE ILLA! =) =) =)
Vi traskar vidare hemåt och är hemma strax innan tre , då är lisen här =) så vi snackar lite och vid tjugo över tre kommer Emma och Melina , det blir en kaffe medans Julia o Melina röjer loss i rummet , vi började disskutera paj och jag blir toksugen på köttfärspaj , så jag började fixa pajdeg o Fredrik åkte o handlade lite saker som fattades till pajen , kunde även passa på o handla mjölk o jäst till emma så hon kunde baka bullar (undrar om dom är klara =P ) får nog slå en signal snart o kolla läget , nybakade bullar. ;-)
Pajen är klar att äta kl 18 och när vi ätit klart ringer pappa och är 5 minuter ifrån , så jag klär på Julia och går ner med henne till bilen , Jag åkte med hem till mamma som bor 2 minuter härifrån för o hämta julias bilstol som vi glömt där , Julia tittar på mig o säger " ameh , mamma du ska väl inte med?" hihi... nej då lillprinsessan du behöver inte oroa dig , mamma ska inte med. Någon är lite bortskämd av morfar o klart man inte vill ha mamma med som säger nej till för myck godis o.s.v Dom borde va framme snart , skulle ringa då. Julia va färdigpackad redan vid tolv och har frågat om morfar kommer säkert 50 gånger under dagen , det är inte lätt o förklara det där med hur lång tid de är kvar. =)
Skulle ha åkt o träna när julia åkt men Josefina fick förhinder, börjar bli en dålig vana! hihi. men onsdag är de iallafall spikat , om jag så ska dra henne i håret dit. haha. Jag och emma kör ett pass imorgon förmiddag.
Iallafall.... när julia åkt så gick jag o Fredrik o Melvin ut på en långpromenad och kom nyss tillbaks.
Så har våran måndag hittils sett ut =)
Nu ringer Jossan så jag ska prata med henne och sen duscha sen blir de o lägga sig o soffan o titta tv. =)

hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jonte Myra

Grattade du din dotter på namnsdagen från mig?:D Skicka ju mess om de idag:D:D

2009-02-16 @ 21:20:03
URL: http://jontemyras.blogg.se/
Postat av: Sara

ja de gjorde jag! =D håller på o tömma kylen , fredrik kommer över om en stund o jag ringer nu ;-)

2009-02-16 @ 21:39:43
URL: http://sarakarlzon.blogg.se/
Postat av: JOLINE I Mamma till 2!

grattis på namnsdagen julia :)

2009-02-16 @ 22:40:38
URL: http://jlns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0