wow wow wow!!!

Föreläsningen med Kay Pollak var över alla mina förväntningar! När han sa att det va 10 minuter kvar (av 3 timmar) så kunde jag inte fatta att de redan va klart. Jag som normalt inte kan sitta still under en måltid! När vi satt där så va det många gånger han bad oss i publiken prata och reflektera med varandra , jag kunde inte få ur mig en enda tanke någongång för det va så mycket intryck , tankar och känslor på engång. Men jag tror att jag idag har fattat! Jag säger inte att jag ändrat mina tankar helt men jag är på god väg och det han lärde mig på 3 timmar har jag inte lärt mig tidigare på 23 år!! Och jag hoppas att jag såsmåningom kan leva så helt ut. För det är faktiskt så att allt han säger är HELT sant. Det är inget påhitt , det är på svart o vitt , allt är heeeeeeelt sant. Jag trodde inte tidigare på gud , men det måste vara han! haha. Om inte annat tänker JAG använda hans bok som bibel. Min livsbibel.

Hur länge har man inte levt med alla dessa människor som verkligen måste skärpa sig som han uttryckte det!? Hur många gånger har man inte mått dåligt pågrund av alla dessa människor som sett till att man gör det? Har man trott iallafall! Men egentligen är det ju bara mina tankar om dessa människor som gjort att jag mått dåligt , och hur jag själv hanterar det. Mina egna tankar är min största fiende! Det är sant!
Vi fick med oss övningar hem , att tänka på. Ett exempel på ett av mina framsteg igår , Jag va inne i stan med tjejerna och spelade lazergame , som för övrigt va skitkul! När vi sitter på bussen hem så sitter en av mina ungdomar o sjunger lite för sig själv , en dam på bussen(som VERKLIGEN måste skärpa sig!) vänder sig emot henne och tittar argt på henne och mimar orden "Håll käften" Jag normlat hade ju verkligen stört mig på det här och förmodligen sagt något spydigt till henne då jag tycker det är fruktansvärt onödigt. Men istället så börjar jag fnittra för mig själv för min enda tanke var exakt dom orden Kay sa att man skulle tänka i en sådan situation "Stackars människa , hon måste verkligen haft en skitdag, undra hur man kan hjälpa henne" haha. Och jag kände inte en minsta gnutta agg emot henne. =O En annan övning , vi skulle alla fundera ut EN liten sak som man ofta stör sig på hemma , mitt var att jag blir så förbannad på min sambo( som verkligen behöver skärpa sig!) att han aldrig torkar av borden här hemma , jag kommer hem , kollar på borden , som vanligt är dom inte avtorkade , jag börjar skratta!! Har jag lidit över ett köks och vardagsrumsbord så länge? Det är ju helt sjukt! Dom här tankarna är helt otroliga!

Jag kommer ALDRIG att kunna förändra en annan människa , jag kan BARA förändra mina egna tankar om den andra människan! Och faktiskt är det så att tankar smittar , även om en annan inte kan höra dom , så syns det utåt. En människa försändras i mina ögon när jag ändrar mina tankar om henne eller honom.

Jag inte bara tror på det här , jag vet att det är sant! Att alla dessa gånger då jag tänkt på att någon annan borde skärpa sig så är det egentligen bara mina gna tankar och svagheter som styr. Varje negativ tanke om någon annan är en negativ tanke om mig själv och det är enbart jag som mår dåligt över detta! En viktig mening " Det du stör dig på är aldrig av det själ du tror" , oxå helt sant! När jag ryter till på mina barn t.e.x för att dom (VERKLIGEN borde skärpa sig) av olika anledningar gör mig irriterad. det är inte dom som gjort mig upprörd , det är för att jag själv är stressad tex. När jag sagt till mina ungdomar att vi ska mötas kl 15.00 och någon kommer in fem minuter över bestämd tid så tänker jag kanske att det ungdomen inte respekterar mig eller är nongalant o.s.v Jag har faktiskt ingen aning om varför dn personen är sen! Är det då mina tankar eller ungdomen som gjort mig irriterad? Mina tankar såklart. Hade jag istället tänkt att hon eller han verkligen försökt komma i tid men det hände något på vägen hade dagen kanske sett helt annorluna ut! Tänk på det =)

Ja ni ser , jag är helt upprymd av alla dessa lärdomar och tankar. Jag kommer att öva öva öva , för det är precis så här jag vill leva och tänka , för min egen skull! För att jag vill välja glädje....

Varje människa du möter är utsänd just för dig , och är helt rätt just då. Du kan inte byta ditt "nu"  !

Jag är ledig idag och ska fixa lite här hemma , sen ska jag bädda ner mig i sängen och börja läsa en av böckerna som mamma köpte till mig där på föreläsningen. Det vart ännu ett långt inlägg idag. Hoppas ni förstår någonting av det jag skrivt =) Nu ska jag börja med en kopp te då jag har lite ont i halsen idag =/ Jag hade tänkt att träna idag oxå men jag får verkligen inte bli sjuk nu så jag tänker faktiskt hoppa det. Har en skön träningsvärk efter dunderpasset igår så jag är rätt nöjd ändå! =)

Ja juste vi ska vara hundvakt i helgen till världens finaste hund Jake , en staff/boxer , så det blir långpromenader och mys i soffan med vovve. Barnen älskar verkligen hundar så det blir en liten övning nu då vi såsmåningom när pengar och tid finns ska skaffa egen hund. =) Det ska bli en mysig helg!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anneli Konate

Ja det här är bara sååå sant! Jag lever efter det. Det funkar!

Hoppas fler kan upptäcka glädjen.

Kramar till dig Sara<3

2009-12-03 @ 13:52:12
Postat av: Rebecca

Det är så sant så, jag SKA bli bättre på det för i slutändan är det ju bara en själv som mår dåligt av negativa tankar! Du borde se The Secret också.

Kramar!

2009-12-04 @ 18:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0