Tredje advent =)

Snart är de jul igen , snart är de jul igen.... =)
Det börjar närma sig jul och jag älskar den här tiden. Julstjärnor i fönstren , julblommor och mörkt ute. Levande ljus.. mys =)

Jag har mått fruktansvärt illa sista dagarna så igår va jag hemma ifrån jobbet. Känner mig mycket bättre idag så imorgon blir de jobb igen.. wiee!

Melvin sover och jag o Fredrik har precis bakat lussebullar (eller rullebullar som Julia säger.. hihi).. Mmmm! Nu står dom o jäser för andra gången o snart ska dom penslas , sen in i ugnen. =P

Imorgon är det luciatåg på dagis , får se hur det går , på repetionen häromdagen hade Melvin inte alls förstått varför alla skulle stå på samma ställe o sjunga tillsammans så han hade puttat till den bredvid men när han inte fick respons så hade han gått ifrån och rullat ner ifrån lerbacken och ställt dig en bit bort o sjungit lite egna låtar.. haha.. skitunge.. =D De blir spännande o se hur de ser ut imorgon. Han ska iallafall vara tomtenisse o vi prövade kläderna igår. så söt =) Julia ville va Lucia men när vi hade handlat in alla saker så skulle lilla fröken ändra sig så igår fick hennes far åka o leta pepparkaksgumma kläder. Dom hittade till slut så det ska hon va imorgon. =)
Igår kom första snön (som låg kvar mer än en kvart) , vi skulle gå ut med Melvin idag så han fick leka med snö, men så va den borta när vi vaknade =(
Men men , snart åker vi upp till östersund , där finns de nog gott om snö =) Vi längtar upp nu massor! Vi ska dock åka bil allihoppa , får se hur de går.. haha ... äh , de går säkert bra =) Ska låna bilsterio av pappa så vi får väl underhålla barnen med lite musik o sagor.

Nu ska Rullebullarna penslas , sen blir de fika =P

Ha en bra dag! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0