Att välja glädje

Det handlar föreläsningen jag och mamma ska på ikväll , längar så mycket! Det ska bli så mysigt att få umgås med mamma en hel kväll oxå , vi träffas så sällan nu när jag börjat jobba igen och som alla vet är jag en liten mammagris =)
Sitter just nu och njuter av ensamheten , tystheten. Jag har varit otroligt stressad sista tiden och jag måste lära mig att varva ner och koppla av. Ge faan i och städa som en tok minsta lilla minut jag får över t.e.x =) Jag tycker jag lyckas ganska bra endå , har bäddat upp med kuddar i soffan och satt mig här med datorn, jag har inte svarat i telefon (som oftast leder till att det är ännu någonting jag måste göra precis då på sekunden) Och de känns faktiskt ganska skönt. =)
Jag och Melvin gick upp så sent som kl halv åtta imorse , han va (hittar inget bättre ord) Omöjlig! Jag fick inte byta blöja , han skulle inte äta , han skulle inte byta ifrån pyjamas , MEN han skulle minsann borsta tänderna i en kvart.. hehe.. Inga hål i tänderna på honom inte. Vi fick oss en skön promenad i duggregnet iallafall och hann (nästan) till dagis i tid. Vi vart några minuter sena men de gjorde inget , dom skulle precis sätta sig och öva julsånger. Den 14 är det luciafirande på dagis och julia har bestämt sig för att hon vill vara Lucia i år. Så det blir upp på vinden och leta efter luciakronan. Men de får jag göra på Torsdag när jag är ledig. Melvin har vi inte riktigt bestämt oss än vad han ska få vara. Jag och Fredrik hittade en sån söt stjärngossedräkt men den fanns inte i hans storlek , så det kanske får bli en liten tomtenisse. =)

Dagens stjäna ger jag till min vän Johanna , när jag gått upp lös det till på telefonen och jag fick ett sånt fint sms av henne. Jag ska vara lyckligt lottad som har en vän som henne. Vi är som dag och natt , katt och råtta , himmel och jord. Vi kompleterar varandra med andra ord. =) Tack för ditt sms Johanna! *kramar om*

Jag får väl erkänna att jag faktiskt städat lite endå.. hihi.. Men det känns så mycket bättre att sätta sig ner om sånt redan är gjort. Har tänt aromalampan med kaneldoft i och tänt julstjärnorna. Riktigt mysigt! Borde fundera på någon lunch , kommer dröja innan det blir mat ikväll så jag måste nog äta innan jobbet idag. En ganska skön dag , jobbar mellan 13-17 bara och sen hämtar mamma mig.

Melvin har lärt sig nästan alla kroppsdelar , mage , näsa , mun o.s.v hehe... ibland orkar han inte peka så frågar man vart näsan är så fräser han till med näsan istället för o peka. Och frågar man munnen så ler han jätte stort. haha.. världens finaste kille! Och frågar man vart Melvin är så slår han sig själv på bröstet. Han älskar hundar och skriker vovvovvov så fort vi ser en. Han lär sig så mycke på en gång så man hinner knappt med =)

Julia fyller snart 5 och jag undrar vart åren tog vägen , hur kunde det gå så fort? Blev jag äldre?.. Neee...
Mammas lilla prinsessa som jag är så otroligt stolt över och jag älskar henne över allt!

Blev ett långt inlägg idag :O Måste berätta vad som hände igår , efter att jag ätit middag på jobbet så gick jag för o tvätta händerna , kollade mig i spegeln och såg att jag fått fullt me röda prickar över halsen o bröstkorgen.. =O =O Jag vart toknojjig och trodde de va nå allvarligt. Men min kollega lugnade mig och efter en stund la det sig =S Allergisk reaktion? Jaja , konstigt va det iallafall. Hade för övrigt en helt sjuk dag/kväll på jobbet. Va det fullmåne igår? Det brukar va extra stökigt då , fråga mig inte varför men de stämmer faktiskt. =)

Nu går jag o lagar lunch , blir nog en baconomelett. =P

ha en bra dag!
(Jag måste tyvär göra de här inlägget onödigt långt för jag kom just på att jag måste klippa in en grej här som jag bestämde mig för o ha med från början.. hihi.. Läs , Tänk , Lär och lev! )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0