Vilken söndag!

Oj oj oj vad vi hunnit med mycket idag!

Först gårdagen:
Vackert väder!
Man blir så glad i hela kroppen när det är varmt o solen skiner.
Kunde sitta på balkongen med linne igår , Lisen kom hit och höll mig sällskap.
Kl två hämta mamma oss så åkte vi till Arninge , jag letade som en galning efter ramar.
Jag hittade inga ! Jag vill inte handla här nere i fotoaffären , kostar typ 200 kr styck!
De får vänta =)
Mamma köpte ett par skor till mig , kläder till Melvin och en sparkcykel till Julia. =D
Tack snälla mamma. *puss*
När jag kom hem så lagade Fredrik tacos medans jag ringde sjukvårsupplysningen för o kolla
vad jag skulle göra med Melvin , han hade fått röda prickar över hela kroppen.
jag förstod att de kunde ha med pencilin o göra.
Dom sa att de va bara o åka raka vägen till barnakuten för det kan tydligen bli jätte allvarligt.
Fredrik hade druckit en öl tidigare så jag ringde mamma o frågade om hon kunde åka med oss in.
Det gjorde hon oxå!
Vi va där vid kvart över sex och fick träffa läkaren kl nio.
han sa att Melvin hade fått pencilin mot öroninflammation som han inte ens hade!
han va inte ett dugg röd i öronen. Dumma j*vla husläkare!
Så han fick allergimedicin så att utslagen inte skulle klia , de sov han gott på inatt =D
Och som vanligt va han så duktig. Inte ett gnäll på alla dom timmarna. världens duktigaste kille!
När vi kom hem va herr persson här så vi kollade på film sen la jag mig tidigt.

IDAG!

Vaknade och va på jättedåligt humör...
Morgontrött =)
Men de gick över ganska fort. Åt frukost och sen mötte jag Emma o Melina och tog en promenad ner till
centrum. Lisen mötte upp oss på vägen och gick med oxå. Va inne hos floristen för att beställa sorgbukett men hon som va där förstod inte vad jag menade
och kunde inte ge mig prisuppgifter eller någonting så jag ska tillbaks imorgon.
jag köpte en fin blomma som jag nu satt i vardagsrumsfönstret , har gjort om där idag , bytt ut lampor och
ska såsmåningom köpa blommor som passar in bättre där. VARFÖR måste allt kosta pengar.. hihi.
Lite senare på dagen fick jag ett ryck och fick för mig o måla sovrummet.
jag sa till Fredrik att antingen så hjälps vi åt eller så gör jag det själv.
det slutade med att Fredrik gjorde de.. =D .. det blev så himla fint!
Så jag har strykt gardiner och fått upp dom nu. fattas även blommor där.
var sak har sin tid. Det blev iallafall jätte mysigt i sovrummet .
vad jag är glad nu! =D
Johanna kom hit och åt middag. Idag blev det gyros , pommes o tzatsiki. gott =P
medans hon gick iväg en stund efter middagen så bakade jag chokladbollar som va klara när hon kom tillbaks.
Så vi fikade och sen körde Fredrik hem henne.
Match på norra stå idag! Johanna hade ingen röst kvar. AIK vann! of course. =D
ja men juste! Jag har ju varit hos Emma och satt upp hyllor i hennes kök oxå. De blev jättebra!
Va även där för en stund sen och hämtade våra verktyg o hjälpte till med en tavla oxå.
Eller ja , jag mätte hur lång väggen va o räknade ut vad hälften va.. haha..

Melvin har varit pigg och glad hela dagen och sover så sött nu!
Det ska jag oxå göra.

Hoppas dagen varit bra , de har min =)
Hörs imorgon.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0