ÖSTERSUND

Godkväll!

Fredag morgon
Josefina o Nessa kom över på förmiddagen och vi satt ute i solen o drack kaffe o myste.
Nessa är en av världens sötaste tjej! =)
Kl tolv åkte jag o Håkan o hämta Julia hos hennes pappa.
Åkte hem o packade det sista sen åkte vi till arlanda , checkade in och flög upp till östersund!
Vi landade vid kl halv fyra och blev hämtade av Hasse här på flyplatsen.
Resan gick bra men Julia fick lite ont i öronen när vi skulle landa.
men det går så fort så det blev inte så farligt ändå. skönt de!
När vi kom fram hit till lövtorpet vart vi mötta av en glad farmor/svärmor/mamma =)
Vi åt god lasange och sen vart det en lugn kväll.

Lördag kl sex på morgonen gick Fredrik in och lämnade Melvin och Julia till Hasse o Lena  
och vi fick sova vidare i två timmar , skönt att sova ut tillsammans jag o Fredrik.
de händer inte allt för ofta. Melvin är dock världens mamma o pappagris så det fick räcka med två timmar =)
Till lunch blev det korv och kolbulle som vi grillade ute , det va fint väder , solen sken.
Jag drack varm choklad med punch.. Mmm =P
Sen åkte Hasse och Julia ut med snöscootern , va borta ganska länge faktiskt. Och hon tyckte de va jätteroligt!

Nu kommer Hasse här som sett min rubrik o talar om för mig att de minsann heter Frösön.
Inte Östersund.. Nu vet  ni , jag låter de stå kvar , alltid retar det någon.. hihi

Lördag kväll , Då vart de påskmiddag! Marie o Lars o Fredriks kusiner va här.
God mat! Och god chokladtårta till efterrätt. Även lördagskvällen va lugn.

I söndags åkte vi till Fredriks pappa Rolle och hans sambo Kickie.
Julia och Rolle va ute och kollade på hästar , grisar , små söta lamm och en jättestor oxe! =)
Vi åt middag där och jag o Kicke drack vin på altanen och pratade om allt mellan himmel o jord. Mysigt.
När vi kom hem hit till lövtorpet igen så lämnade vi barnen här och åkte o hälsade på Joel o Kajsa som fått
en liten bebis för 4 dagar sen. En liten Leo. Liten va ordet, så himla söt!
Läskigt o hålla en annans barn , dom är så små o omtåliga. Dom mådde bra iallafall och Joel va så stolt!
Melvin som knappt tillåter att man går utanför dörren hade såklart inte varit så nöjd , men dom hade fått honom o sova
vid niotiden. Julia va duktig som vanligt! =)
När vi kom tillbaks så gick vi direkt ut till lillstugan o la oss.

Fredrik gick upp imorse och jag fick sova ut enda till kl halv tio.
tack snälla älskling! Ibland behöver man verkligen få sova tills man vaknar.
Julia vaknade vid åtta och satte sig o ritade lite och lät mig sova vidare =) lillsnuttan som är så duktig!
Hon har inte haft napp på tre nätter och inte sagt ett ord om de tills nu imorse när hon sa
"Vet ni mamma o Fredrik , jag har inte haft napp på hela tiden här , de ska jag inte ha hemma heller!" =D

Idag kom Fredriks mormor o morfar hit och är fortfarande kvar , dom sitter o spelar chicago med Lena.
Stackarna som längtat så efter Melvin så får dom knappt röra honom utan att han blir grinig.
han är inte helt okej , dålig i magen och kräks ofta =( De är nog tänderna , men efter att ha grinat i två timmar o
vägrat sova fast han va så trött så gav vi faktiskt honom lite alvedon och nu sover han sött.
Han kan ju inte tala om hur han mår , tänk , växtvärk , tänder , magen reagerar på all ny mat.

Ikväll vart de lammstek med potatisgratäng , så gott!

Den här påskhelgen har varit jättetrevlig iallafall och vi har haft de lignt o mysigt.
jag har säkert missat hälften av allt vi gjort. Man gör så gott man kan =)
Imorgon flyger vi hem igen. Julia har laddat med hubbabubba som hon ska tugga så hon inte får ont i öronen.
Men planet går inte förän kl fem över fyra så vi hinner nog med en del imorgon oxå.
jag vill iallafall in till stan o äta langos! =D

Ringde Emma idag o bad henne kolla in i mina fönster o se hur mina blommor mår ,
dom va visst lite ledsna så jag har bett Håkan gå upp o ge dom lite vatten. Nu är dom nog glada igen =)

Hoppas ni haft en bra påsk , de har vi =)
Hörs när jag är i fjollträsk igen =P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0