Fågelfobi...

Ja det har jag! Nå så fruktansvärt =(
Jag vet inte varför men har haft det så länge.
Fåglarna blir tamare och tamare och jag blir räddare och räddare.
Jag är så avundsjuk på alla som kan sitta på en uteservering och låtsas som om dom inte finns.
=S
men vet ni vad jag gjort? Jag har bokat en tid till min husläkare som sen ska skicka mig vidare till
någon som kan hjälpa mig bli av med denna hemska fobi som begränsar mig så mycket.
Jag hoppas verkligen att de kan fungera , jag kan idag inte förstå hur jag någonsin ska kunna
bli en av alla dom som sitter där och lugnt låter dom små kräken hoppa runt fötterna under bordet.
Jag bestämde mig för detta när jag och barnen var med Emma och Melina i centrum och åt glass.
Emma skrämde livet ur mig o stod o skrek att de stod en fågel bakom mig (vilket de oxå gjorde) , jag fick panik
o började skrika där mitt i centrum , dels fick Julia för första gången se mig sån , jag vill verkligen inte att
de här går över på barnen. Sen satt ALLA i centrum o skrattade åt mig.
det är oxå någonting som stör mig nå fruktansvärt , INGEN FÖRSTÅR!!!!! Men o andra sidan kan jag inte förstå
hur man kan hoppa o bli rädd så fort en liten spindel visar sig.
iallafall , efter att mitt hjärta gått ner ifrån 250 till normal puls och jag bestämt mig för att inte slå Emma gul o blå
som utsatte mig för detta , så slog det mig : NU FÅR DET VA NOG!!!!!!!!!!!!!
Så jag får väl tacka Emma nu antar jag. =)
Jag ser fram emot mitt nya fågelfobifria liv!

Jag och barnen har varit och umgåtts med Stefan idag , min älskade storebror som kom hem ifrån sälen i förrgår och
åkte vidare till Norge idag. Vi följde honom till bussen o sa hejdå. Alltid lika tråkigt för man vet aldrig när man får se honom igen. Snart hoppas jag.

Om en timme eller två kommer Lena o Hasse hit som åkte ifrån Östersund imorse.
Dom ska vara här över helgen. Ringde nyss och sa att vi skulle äta någon lättare middag för att dom skulle köpa med
sig räkor o ost och kex. gott! =D

Fredrik kom nyss hem och ligger och vilar , Julia ligger i soffan o tittar på barnprogram , Melvin sover och jag sitter här =)
Ska faktiskt ta o städa lite nu , har ingen lust med det alls men jag blir tokig på hur de ser ut överallt.
Jag är lite smått pedant. =P
men först ska jag gå ut o ta en kaffe o cigg på balkongen. Solen har tyvär försvunnit därifrån men de är varmt =)

På måndag kväll åker jag till Linköping och utbildningen börjar 09.00 på tisdag och så kommer jag hem Torsdag kväll
igen , HUR ska jag klara mig 3 nätter  3 dagar utan Fredrik o Melvin? =( Julia åker till sin pappa imorgon.
Bara att hon inte är hemma varannan vecka är hur jobbigt som helst , nu ska jag va utan allihoppa!
Det går nog bra , jag längtar iallafall till själva utbildningen och förhoppningsvis kommer jag att få sova 3 HELA nätter.
De va inte igår direkt =) Antagligen ganska utvilad när jag kommer hem.

Nej nu måste jag sluta skriva. =)
Ha det bra alltihoppa och hoppas ni får en bra valborg!

Kommentarer
Postat av: Angie

Hej!

Maja länkade mig till din blogg, eftersom vi har något gemensamt!

Jag har också fågelfobi, så jag förstår dig exakt!!

Fåglar är hemska, jag vet inte varför egentligen, men så är det... Får panik om jag sitter på en uteservering eller liknande och en fågel kommer hoppandes, närmare och närmare.. ryser fyy fan!



Hoppas att du får hjälp med din fågelfobi, jag kanske också ska ta och söka hjälp? haha!



Ha en fortsatt fin vecka!

//Angie

2009-05-07 @ 10:55:12
URL: http://angiepangie.blogg.se/
Postat av: sara

är det angie som gick på imr? =D

2009-05-07 @ 19:20:11
Postat av: Maja

Neh, inte den Angie. :] Hon gick i Sätra skolan.



Jag förstår btw hur du känner dig ang fågelfobin. <3

2009-05-08 @ 09:30:22
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0