Julmarknad

Idag ska vi på julmarknad. men först till babyland och melvin ska få en barnmatstol av farmor. =)

Julia o melvin fick jättefina julklappar igår av pappa(morfar) o lena.
Melvin fick b.la en jättefin badbalja. med badbok o badrock o.s.v perfekt nu när vi inte har badkar i nya lägenheten.
Julia fick en helt underbar prinsessklänning ,med guldskor till och prinsesskrona, som hon är så fin i!
Och stora klistermärken som man sätter på väggen som hon ska ha i sitt prinsessrum, det är
ett stort slott och hästar o prinsessa o hjärtan o.s.v .. ballt!
Jag o Fredrik fick ett mackjärn och nya knivar!! fantastiskt! våra knivar är så slöa så man blir galen när
man ska skära sallad , kött , bröd , what ever..

Barnen fick oxå pengar av min farfar(som är den finaste människa på den här planeten) , så de blir o shoppa loss på marknaden.
Jag låter bli o skriva summan men jag o fredrik höll på o tappa hakan när i såg hur mycke de va.. hihi
Julia säger att hon vill ha en hund som hoppar o skäller. hoppas de finns =)

De vart inte nå julbak för pepparkakshuset va i 50 delar när vi öppna förpackningen och klockan blev för mycke
för att göra knäck o sånt. men de va väldigt mysigt ändå och vi hann iallafall göra lite marsipanfiguer.
Julia gjorde några runda snöklot med olika färger , fredrik fina tomtar , daniel en snögubbe , jag en julgran och pappa
gjorde sjöodjuret ... haha... =)

Föresten..
Jag såg en gång att någon skrev att hon inte skriver om vissa saker..
jag tycker inte hon gör så mycke annat faktiskt..
i know , makes no sence.....
hoppas iallafall att personen de berör läser och använder den lilla hjärnkapacitet hon har o
förstår att det handlar om henne....eller honom =P

Johanna o Håkan ska nog me på marknaden , mysigt!

Nu ska vi göra oss iordning för dagens äventyr.
Trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: JOLINE l

jag har aldrig hindrat håkan, hans verision av saken tänker jag inte stå för. Han skyddar såklart sig själv föratt inte bli stämplad som dålig pappa, men han har kunnat göra mkt saker mkt bättre om han velat!!!



jag håller mig till sanningen. han sket i att komma på avtalade tider och då SVEK han Anton, och ja det vet anton,barn är smarta han vet ju att pappa är borta nu..jag förberedde faktiskt anton på att pappa håkan kommer idag.. och vi vänta och vänta och han kom aldrig, inte ens ringer han å säger tilll.. hur fan tror du det känns för ett barn, MEN JAG HAR ALDRIG SNACKAT SKIT OM HÅKAN INFÖR MITT BARN! JAG TYCKER DET ÄR DÅLIGT ATT MAN INTE KAN TA SITT ANSVAR! du kan själv fråga anton han kan prata jag pratar bara gott om håkan så det ska bli lättare för dem när dem ses.. jag vvisar kort på håkan mm... så du kan inte hoppa på mig och säga att jag sitter och snackar skit om honom till min egna son..



nej jag känner mig inte hotad jag känner mig rädd att min son ska bli sviken igen av sin pappa.. han har faktiskt kommigt å gått som han vill.. haft flera månaders uppehåll varje gång. så gör man inte.. ovasett vad som ligger bakom.. han kommer fan inte hit för min skull utanför antons skull...



hur kan du sitta och anklaga mig när du själv har barn?????????????????????????



varför bryr ni er så mkt om mitt liv, varför läser ni överhuvudtaget min blogg?????? johanna sitter o skriver elaka saker om mig har jag hört det är klart man tröttnar.. så gör man väl inte ändå om man vill att kontakten ska fungera mellan håkan och anton...



håkan är välkommen hit när han vill (inte johanna till en början) jag vill att håkan och anton ska lära känna varann först sen kan de göra vad de vill med anton, men jag vill först se att anton har ett förtroende för håkan.. det är att vara en bra mamma...



jag kommer inte godkänna era kommentarer i min blogg den är inte till för det, vill ni prata kan ni ta min msn istället så kanske vi kommer någonvart..



det här är ingen lek sara ddet handlar om ett riktigt barn, med riktiga känslor..så lägg ner om ni ska hålla på och tjaffsa med mig,är det moget mot anton kanske?

2008-12-22 @ 17:56:51
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: JOLINE l

Föresten..

Jag såg en gång att någon skrev att hon inte skriver om vissa saker..

jag tycker inte hon gör så mycke annat faktiskt..

i know , makes no sence.....

hoppas iallafall att personen de berör läser och använder den lilla hjärnkapacitet hon har o

förstår att det handlar om henne....eller honom =P





och varför har du skrivigt så? jag skriver vad jag vill i min blogg. det är en personlig blogg, det är meningen att nära vänner ska läsa den så dem hänger med i vad som händer i vårt liv, Antons mitt och Thelmas. vad är det för fel med det då?



hade du inte skrivigt om mig och anton hade jag aldrig postat det där inlägget, men jag blir så trött på er och spec dig för du har väl inget med det här att göra..



läs inte min blogg om du ska störa dig på hur jag skriver...

2008-12-22 @ 18:00:35
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: Sara

Joline joline joline, världen kretsar inte runt dig och den texten är inte riktad mot dig. Från din sida har jag ingenting med de här o göra o i andra i allra högsta grad. jag har aldrig sagt att du skulle vara en dålig mamma , det tror jag inte heller. jag tycker de är fruktansvärt tråkigt att situationen är så här och om ingen hindrar från något håll , varför ser de då ut så här? alla gånger håkan stått utanför dörren o inte blivit insläppt? avbokade möten på familjerätten? , vägra svara i telefon när han står utanför porten o väntar på att bli insläppt? förra julen när anton skulle få komma hem till håkan? ett sms dagen innan att han i stort sett kunde glömma de? Och varför du bestämt dig för att anklaga johanna för de här kan jag inte förstå , jag vet att hon aldrig skulle hindra de här. så sista saken , har jag skrivit om dig o anton? vart då? Och ja jag har oxå barn och har själv varit ensamstående , vad vill du säga me de? att man inte kan skilja på rätto fel för de?

2008-12-23 @ 08:40:43
URL: http://sarakarlzon.blogg.se/
Postat av: JOLINE l

men sara håkan har papper på att han inte fick ta hem anton, han fick inte åka iväg med han själv för han känner inte anton, det är inte jag som bestämmt det , det är familjerätten.. men han har väl säkerligen inte ens visat er varken schemat eller reglerna ? för om du ser det så kommer du se att han inte har fattat alls vad man måste gå igenom innan man kan ta sitt barn och åka iväg... men jag var snäll och tänkte låta honom åka med bara håkan.. men då ska den ena och den andra och hela världen vara där och då fick han inte åka.. det fattar du väl själv? eller är du dum??? det är som om jag skulle komma till dig nu och hämta din julia och bara dra iväg med henne, skulle hon gilla det tycker du? skulle du känna dig trygg?



skärp till dig det handlar om antns bästa han ska fan inte få behöva dras iväg som håkans disktrasa och känna sig otrygg...



innan johanna kom med i bilden hade vi bra kontakt så ja jag tror hon har med det att göra.. plus att jag ser vad hon skriver bara föratt provocera...



Håkan har själv visat mig saker och berättat hur hon ringer helatiden då han var här, hon ber han komma snart för dem ska äta middag tex eller storhandla... på torsdagar satte hon stopp för en träff för då skulle dem minsann storhandla...



sluta försvara om du inte vet...



då kan jag lika gärna säga OM HÅKAN VILL TRÄFFA ANTON SÅ VARFÖR GÖR HAN INTE DET????? för jag har inte hindrat honom, jag kan inte, han har rätt till sitt barn och en mamma kan inte hindra, vad är det du inte förstår?



I schemat stog oxå HÅKAN HÖR AV SIG VARJE GÅNG DAGEN INNAN SENAST KL 5 OCH MEDDELAR ATT HAN KOMMER, SÅ JOLINE OCH ANTON KAN FÖREBEREDA SIG OCH INTE BEHÖVA VÄNTA I ÖNÖDAN, om han inte gjorde det så kan han inte räkna med att vi sitter hemma och ruttnar....jag tror faktiskt att jag vet mkt mer än dig,fredrik och johanna i den här situtatinen eftersom det handlar om mitt o min sons liv och inte ert!!!!!





du kastar säkert runt dina barn till vem som helst och låter dem stanna där och känna sig otrygga, och inte ha nån att komma till för en kram... stackars barn.. det är ditt val men jag gör inte så...



håkan får komma hit å läta känna anton först precis som alla andra pappor som skitit i sina barn, eller vad är det du inte fattar??



God jul

2008-12-23 @ 10:48:23
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: JOLINE l

sen har jag inte tid att hålla på å skriva fram och tillbaka, jag har ju 2 barn SOM JAG TAR HAND OM som du vet...



och jag vet att jag inte gjort fel, jag har hjälpt håkan så många gånger att få ihop de.. vore det inte för mej skulle han aldrig ha träffat sin son en enda gång, varför kunde han inte ens skicka ett julkort? är det svårt eller? sen ringde jag håkan i sommras säkert 10 gånger då anton var väldigt sjuk och låg på sjukhus... varför är man idiot och inte ringer upp då man ser att någon ringt? så jävla ego så det finns inte... och det där kan han fan inte ljuga om för då beställer jag samtalslistor från min mobil så kan ni själva se...

2008-12-23 @ 10:52:06
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har inte sett scheman eller regler men vet ungefär vad som gäller. och har naturligtvis bara hört från den här sidan. Jag förstår att det är en lång process och önskar att åtminstonde den kunde följas. det är de bästa för alla parter.självklart! men som utomstånde får du oxå förstå att det låter väldigt konstigt att det inte är nåproblem från något håll och ändå händer ingenting. och väldigt frustrerande då jag vet hur mycket man behöver sina barn. men allra mest att barnen behöver båda sina föräldrar.jag är ledsen om du känner att jag trampat på dig när de gäller att ta ansvar för dina barn , därav antagligen påhoppet om hur jag tar hand om mina. de är ok , förstår att du reagerat så. tänker dock inte besvara de mer än att jag haft barnvakt 4-5 gånger varav julia sovit borta 2 gånger. hon fyller 4 i mars. men jag ska vara ärlig o säga att med allt du skriver så kanske jag gett mig ut på hal is. det står jag för. tycker jag att håkan gör fel så kan jag säga de. men håller fast vid att jag inte tror att så är fallet.



god jul till dig med!

2008-12-23 @ 11:41:42
Postat av: JOLINE l

sara hade jag hindrat håkan från att träffa anton, och inte öppnat dörren så som han nu säger.. så skulle han kunna stämma mig, han skulle kunna dra en vårdnadstvist.. så varför har han då inte gjort det? nej juste , det stämmer inte så som han säger.. ren lathet från hans sida, han har varken velat eller orkat hålla det schema på familjerätten.. så fattar inte hur han sen kan sitta och säga att han vill ha kontakt med anton när han får det så håller han det inte.. och sen skyller han i från sig dessutom, riktigt jävla lågt av honom, hälsa honom att om han tror att det ska bli bättre av att ni gör påhopp på mig och min familj så kommer det inte bli det, det kommer bli ännu värre... och då kan vi börja prata om att hindra ett umgänge och vad som är bäst för ett barn när den ena verkar totalt hänsynslös..

Det är faktiskt jag som tar hand om anton och som är hans boende förälder, ni ska va glada att jag fortafarnde orkar hålla gnistan uppe med 2 barn och fortfarande är en bra förälder efter det som jag tvingats gå igenom i mitt senaste förhållande som du säkert hört om... jag tror tillomed du kan sätta sig in i min sits.. och tro mig jag vill mer än gärna att anton ska va med sin pappa.. att han ska bo där så småningom.. var ju det som var tanken från början.. jag behöver också ha egen tid och få vila upp mina krafter ibland, väntar fortfarande på att han ska höra av sig, god jul kan han dock skicka till anton åtminstonde.... jag är inte långsint och tänker fan inte bry mig om vad som hänt utan det viktigaste är att han ska finnas för anton... men något påhopp på mig själv och skitsnack vill jag faktiskt inte höra...

2008-12-23 @ 12:31:37
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: Sara

Och det ska du inte heller behöva göra...

2008-12-23 @ 12:35:29
Postat av: JOLINE l

antingen tog du bort min kommentar eller så tryckte jag aldrig på skicka..?? orkar iaf inte skriva om allt.. men som sagt du har bara hört från ena sidan, med lite dit satta bitar och några borttagna.. så blir det ju alltid... men hade jag hindrat håkan så varför har han inte stämt mig då? konstigt att man inte gör det om man vill träffa sitt barn.. man ska slåss å kriga för sitt egna kött å blod...nej juste för jag har inte hindrat honom något. det ända jag har sagt att han måste komma mer en 2 ggr i månaden annars kan vi skita i det och då sket han i det,, det kanske han tar som att jag hindrat honom. man måste kunna ta tag i lite saker själv och inte tro att alla andra alltid ska göra det.. jag kommer inte engagera mig mer i anton och håkan.. jag gjorde det sista gången förra julen via fam rätten, jag sa att det skulle bli sista gången som jag gör det, till båade håkan och rätten, skulle han inte sköta det då så vill jag inte dra upp något igen...anton har det bra nu och vill håkan får han vara med men jag orkar inte engagera mig nu jag har annat att göra än att sitta å vänta och se hur saker och ting rinner ut i sanden...

jag vill heller inte påtvinga en kontakt och kasta på håkan ett barn han inte vill träffa, det är ju inte heller rätt.man ser på håkan när han är här att han inte vill.. han varken pratar kramas eller nått med anton, och anton blir så ledsen...

han är verkligen ledsen över att inte ha en pappa, alla andra barn på dagis har en pappa och anton brukar själv säga min pappa kommer aldrig och hämtar mig..



tror du jag medvetet sitter och sårar mitt egna barn, tror du det verkligen... ???? för det är faktiskt det värsta du kan anklaga en mamma för.. som om jag skulle sitta och säga att det du säger inte är sant, nej men sara du lämnar ju bort julia helatiden... hon sover borta helatiden bla bla...



sen måste ni faktiskt respektera anton nu att han har haft det väldigt jobbigt det senaste året då jag levde i ett väldigt dåligt förhållande.. och att anton fått syskon, han har fått börja dela sin mamma den ända han har haft med någon annan och det tycker han är jobbigt så därför är jag extra noga med att inget ska gå snett om en kontakt mellan h och a ska skapas igen... hans självförtroende kan förstöras helt om han ska få älska nån och sen ska den personen bara försvinna igen?



2008-12-23 @ 13:09:51
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: sara

inlägget ligger fortfarande kvar så de va varken borttaget eller inte skickat. Jag orkar inte heller diskutera de här mer. har oxå 2 barn o ta hand om. =)skrev även i tidigare kommentar att jag mycket möjligt gått ut på hal is. så för allas skull ska jag inte kommentera de här mer. och jag tror INTE att du medvetet sårar aton , har aldrig påstått , kommer aldrig att göra. de här hade ingenting med din roll som mamma att göra. och nej , jag är inte dum. =)

2008-12-23 @ 13:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0